Friday 6 April 2012

The music of my soul

   In seara aceasta, stand la o vorba cu un prieten, Doru, am ajuns sa schimbam link-uri cu melodii. Cea care a deschis acest joc am fost eu. Dadeam exemple de emisiuni favorite, el a numit una culinara si ca sa continui ideea, am amintit si eu una dintre emisiunile pe care le urmaresc cu placere de fiecare data : My Greek Kitchen". Si iata cum mi-a venit un gand, ia sa ii sugerez sa asculte o melodie extraordinara greceasca. Apoi am tot tinut-o intr-una cu astfel de melodii si am cazut pe ganduri. Sunetele, imaginile, limba m-au purtat intr-o lume imaginara de vis... Vreau sa va spun cate ceva despre relatia mea cu aceasta lume fantastica a Greciei.  

   Am mai scris in cate un tag despre originile mele dar nu cred ca am explicat foarte bine despre ce este vorba. Povestea mea incepe cu rudele din partea tatalui meu, greci autentici. Numele meu de familie este un pic modificat ca sa sune mai romaneste dar cine cunoaste cate putin din lumea grecilor, va recunoaste imediat un nume strain si nu se va lasa pacalit de aparente. In ceea ce priveste prenumele meu, aici lucrurile sunt foarte clare, oamenii imediat ma intreaba daca stiu greceste si sunt curiosi sa stie mai multe despre originile mele. Despina este primul meu prenume, de care sunt extrem de mandra si nu l-as schimba pentru nimic in lume! Am cautat semnificatia acestui nume si am gasit urmatoarele: doamna, regina. In urma mai multor cautari amanuntite ia uitati peste ce am dat:

    " Despina este un mic satelit al lui Neptun. Doar 148 de kilometri in diametru Despina a fost descoperit in 1989, in imagini luate de naveta spatiala Voyager 2 in timpul intalnirii sale cu cea mai distanta planeta giganta gazoasa a sistemului nostru solar. Cautand 20 de ani mai tarziu prin datele trimise de Voyager 2, analistul amator de imagini (si profesor de filosofie) Ted Stryk a descoperit ceva ce nimeni nu reusise pana atunci -- imagini care aratau umbra Despinei in transit peste norii albastri ai lui Neptun. Compozitia Despinei si a umbrei sale cuprinde patru imagini de arhiva luate la data de 24 August 1989, la intervale de cate noua minute. In imagine luminizitatea Despinei a fost crescuta artificial pentru a o face mai usor de observat. In mitologia greaca Despina este fiica lui Poseidon (zeul roman Neptun)."

   Ce ziceti? Cati oameni se pot lauda cu un satelit care sa aiba numele lor aaa? Aaaa? Aaaa? :))))))))

   Serios vorbind, nici nu imi pasa daca nu insemna nimic acest nume, el este pretios fiindca imi aminteste de radacinile mele si pentru ca stiu ca mama l-a ales cu mare drag pentru mine si chiar cred ca ma reprezinta. 
De-a lungul timpului unii oameni au fost fascinati de acest nume, altora le-a trebuit un pic mai mult ca sa il retina, altii au spus ca li se pare prea dur pentru mine, altora li s-a parut un nume deosebit :) Pe mine ma amuza si in acelasi timp imi face o mare placere sa vad ca acest nume naste controverse :)

   Sa revenim. Spuneam ca rudele tatalui meu, strabunicul, bunicul tatalui si de ce nu, chiar el, au fost greci, de aceea, desi nascuta in Romania, simt ca si prin venele mele curge sange elen. Ori de cate ori aud ritmurile melodioase, incantatoare, grecesti, inima mea parca tresalta de o bucurie suprema. Este o senzatie inexplicabila! Nu cred in dragoste la distanta dar se pare ca tara aceasta ma face sa imi reconsider principiile. Sunt indragostita pana peste cap de taramurile acestea indepartate! Cum este posibil sa iubesti ceva ce nu ai vazut niciodata, cum este posibil sa simti ca faci parte din comunitatea lor cand nu esti de-al lor sau...? Nu stiu, este un mister, cert este ca am o legatura unica, inca de mica simt asta si se pare ca voi simti asa toata viata.


   Dedic aceasta melodie tatalui meu, stiut de toata lumea si dupa porecla Grecu`...


    ακούστε με την καρδιά σου, μπαμπά!
    σ 'αγαπώ!

    Pe curand...

No comments:

Post a Comment