Tuesday 18 March 2014

Omelette with cheese and spices

   Va salut! Am zis intotdeauna ca daca o sa locuiesc singura nu o sa mor de foame fiindca sunt cateva chestii pe care stiu sa le prepar si pe care le pot repeta iar si iar :)) Unul dintre acele feluri de mancare este omleta care constituie un mic dejun si un pranz consistent si gustos si de ce nu si sanatos, atata timp cat eliminam uleiul, salamul si cascavalul. Eu va voi arata astazi o varianta vesela, colorata, care presupune adaugarea cascavalului dar cu precizarea ca de regula acesta este inlocuit de branza sarata. 


   Aveti nevoie de urmatoarele:



 Primul lucru pe care il fac este sa tai ardeiul rosu in felii relativ subtiri, apoi toc cat de marunt pot patrunjelul si mararul.





   Puteti taia si cascavalul in felii sau bucati dar eu prefer sa il dau printr-o razatoare mica.





   Mie una imi place foarte mult ca mancarea sa fie aromata, asadar nu puteau lipsi cimbrul, curry si un mix de condimente si ierburi uscate.







   Pentru o omleta folosesc cam doua - trei oua, in functie de preferinta din acea saptamana. Le bat bine pana cand se face putina spuma. 






   Adaug verdeata.


   Continui sa adaug jumatate din cantitatea de cascaval.


   Si termin prin a presara condimentele si ierburile uscate, pe care apoi le amestec bine cu ouale batute.







   In acest timp las pe foc, la incins, o tigaie. Eu am facut aceste poze pe cand inca aveam tigaia veche care nu mai era buna dar va recomand sa folositi una de teflon sau de ceramica pentru ca in lipsa uleiului riscati ca amestecul sa le lipeasca foarte urat de tigaie.


   Pun in tigaie feliile de ardei ca sa se inmoaie nitel, dupa care vars amestecul.



   Imediat ce s-a intins pe toata suprafata tigaii, incep cu o ustensila de lemn sa amestec pentru ca nu vreau sa se formeze o clatita, ci sa fie bucatele de ou separate.



   Cand vad ca este gata, pun omleta pe farfurie si adaug cealalta jumatate de cascaval deasupra.




    Probabil o sa spuneti "Bine, mai Ela, asta e reteta adevarata?" Intr-adevar nu e nevoie de o reteta pentru omleta dar am vrut sa va arat cum imi fac eu omleta, pentru ca sunt fel si fel de moduri de a o prepara.
 O omleta simpla din oua batute nu imi suna bine asa ca sper sa va placa si varianta mea. O sa va mai arat si altele.


   Va pupa Ela Bubulina Gospodina! ;)


   Pe curand...

2 comments:

  1. Eu dupa ce am turnat compozitia de oua, pun un capac si la foc mic las sa se rumeneasca, se umfla ca o clatita gigantica si o intorc cu ajutorul capacului. Nu se destrama. De la un bucatar am invatat ca daca vrei ca omleta sa nu ia culoare de la verdeata sau o pui cand se coaguleaza oul pe o parte, apesi sa se integreze si daca vrei mai multa verdeata adaugi langa proaspat sau in salata.
    pupici

    ReplyDelete
  2. Mihaela Pojogu,

    Multumesc mult pentru ponturi!

    Te pup!

    ReplyDelete