Saturday 7 May 2016

Easter 2016

   Buna! Chiar acum o saptamana a fost sarbatoarea Invierii Domnului nostru Iisus Hristos. Din pacate, nu am tinut post din motive personale, pe care nu le voi discuta aici insa in noaptea dintre 30 si 1 am fost la slujba si m-am straduit sa rezist pana la sfarsit, cum fac deregula. O anumita conditie fireasca, pe care orice femeie o are in fiecare luna, m-a obligat sa nu pot intra in biserica, asa ca am fost nevoita sa stau afara. Dumnezeu a apreciat dorinta mea si sacrificiul de a indura frigul si m-a ajutat sa nu racesc chiar daca m-am luptat cu o temperatura de 7 grade fiind imbracata subtire. Iata ce inseamna puterea divina. Stiam ca va fi asa pentru ca ori de cate ori am facut ceva din considerente credincioase Dumnezeu m-a aparat. 
   Ca si anul trecut am fost la Manastirea Radu Voda. Cu greu am gasit un loc de parcare, chiar pe trotuarul cu Dambovita, am mers repede sa luam ceva de mancare pentru ca nu mancasem nimic inainte sa plecam si deja ma simteam slabita. Miezul noptii ne-a prins pe strada, ne-am spus "Hristos a Inviat" si "Adevarat a Inviat", am mancat din mers si ne-am grabit spre manastire. La 00.20 eram in curtea manastirii. Incet, incet au mai plecat din oameni, foarte multi chiar, lucru care m-a intristat dar pana la urma fiecare face asa cum crede.
   Luand de acasa doua scaunele, am avut pe ce sa stam si ne-am pozitionat undeva in stanga intrarii in manastire, in fata unor trepte, unde eram cumva mai feriti de curentii reci de aer. Mai tarziu ne-am mutat din cauza unui grup de oameni care gasisera potrivit sa vorbeasca si sa se amuze. In noul loc era cumplit de frig, nu aveam in spatele nostru decat vegetatie.
 La sfarsitul slujbei am luat paste, apoi ne-am intors acasa, avand grija sa nu se stinga lumanarile. Am ajuns acasa la ora 5 si ceva, astfel ca oul ciocnit mi-am permis sa il mananc pe loc cu putina branza, nu a mai fost nevoie sa astept pentru ca era o ora rezonabila si stiam ca nu o sa cada greu la stomac. Pofticioasa din fire, am gustat o felie de pasca in doua culori si o bucata de prajitura :) Dupa ce ne-am trezit am mai mancat una, alta, am trecut pe la Flory sa ii duc si ei pasca si prajitura pentru ca stiam ca isi doreste si ne-am indreptat spre Teo, am luat-o de acasa si am mers toti trei in Herastrau. 
   A doua zi de Paste am petrecut-o cu mama, care a preparat special pentru mine un drob micut cu ciuperci (fara carne) iar eu i-am dus pasca, prajitura, salata de boef, sarmale si un cozonac. S-a bucurat, evident :) Alta pofticioasa! :)) 
   Ultima zi de Paste am stat acasa si m-am odihnit. A trecut repede.
   Voi ce ati facut cu ocazia acestor sarbatori?



   Zgribuliti unul langa altul in curtea manastirii. 










   Pasca in doua culori.



   Prajitura cu crema si ciocolata.



   Un ou decorativ pe care l-a primit mama de la o colega de serviciu. 



   Ousoare si iepurasi de ciocolata de la mama. Yum!


   Sa aveti o dupa amiaza linistita! 

   Pe curand...



2 comments:

  1. Ce frumos! Si eu obisnuiam sa stau toata slujba Invierii, asa am crescut. Tin minte ca atunci cand am intrat la liceu si auzeam ca lumea ia Lumina si apoi pleaca unii acasa, altii prin club eram tare nedumerita, nu intelegeam de ce face lumea asa; bine, de fapt nu inteleg nici acuma, mai bine nu te mai duci deloc la biserica. Pupici.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alexandra,

      Oricum clubul nu este un loc unde sa sarbatoresti Pastele si Craciunul... Unii oameni ma scot din minti!

      Te pup!

      Delete